Monday, May 31, 2010

konvoi misi bantuan ke Gaza diserang

nauzubillah..sesungguhnya yahudi dan zionis adalah pengganas!
terkejut dan geram aku bila dapat tau kapal bantuan misi kemanusian kena serang. mengong la Israel ni. diorang xbawak senjata pun. depa bawak makanan ngn ubat2an.

pagi tadi kapal Mavi Marmara yang membawa bantuan kemanusiaan telah diserang oleh askar laut Israel.

seramai 16 orang terbunuh, 30 orang cedera...

masa kejadian tu kira-kira 540 orang berada dalam kapal Mavi Marmara. mereka terdiri daripada ahli parlimen, ahli akademik, petugas media, ulamak, seorang kanak-kanak berumur kurang daripada satu tahun dan juga seorang warga emas berumur lebih daripada 80 tahun.

menurut BERNAMA 2 orang wakil media dari Astro Awani yang berada dalam kapal Mavi Marmara tersebut tidak dapat dihubungi dan tidak diketahui nasib mereka sehingga kini. 6 orang lagi sukarelawan Malaysia dilaporkan selamat kerana mereka menaiki sebuah lagi kapal "Rachel Corrie".


info tentang konvoi LIFELINE 4 GAZA:
  • 7 buah kapal yang menyertai konvoi bantuan kemanusiaan antarabangsa ke Gaza sedang belayar menuju ke perairan Gaza melalui Laut Mediterranean.
  • konvoi ini diketuai oleh sebuah NGO daripada Turki iaitu Insani Yardim Vakfi (IHH).
  • konvoi ini membawa kira-kira 10,000 tan barangan bantuan.
  • tidak ada sebarang bentuk senjata dibawa bersama konvoi ini walaupun untuk tujuan mempertahankan diri.

perkembangan terkini:
  • laporan tak rasmi mengatakan 16 org terbunuh.
  • media israel dakwa 20 org maut.
  • kejadian berlaku 65km dari pantai Gaza.
  • serangan helikopter berlaku 4.30pg (wktu tmptn) 10.30 pg (wktu Malaysia).
  • semua kapal ubah haluan ke Haifa.

video yang mengatakan askar Israel tengah nak bagi warning kat kapal Mavi Marmara. >>>


crew kapal Mavi Marmara cakap "negative! our destination is Gaza!"..cayalah!


ketika serangan di atas kapal >>




ayat manis : marilah kita sama2 mengutuk tindakan kejam rejim Zionis ni dan doakan kesejahteraan sukarelawan yang terlibat supaya dapat kembali ke tanah air dengan selamat.amin

14 >luahan perasaan:

MangkOk cHenTa ♂ said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

memang aku x suke kejam2 ni...
aku yakin Tuhan akn balas....

____00000
___0000000__00
__00000000_0000
__00000000_0000_00
___000000___00_0000
_______________0000_00
__0000000000000_00_0000
_000000000000000___0000
_00000000000000000__00_00
_0000000000000000000__0000
_0000000000000000000__0000
__0000000000000000000__00
___0000000000000000000
____000000000000000000
____000000000000000000
____000000000000000000
____00000000000000000
____0000000000000000
___0000000000000000
__0000000000000000
_0000000000000000
_000000000000000
_00000000000000
_0000000000000
_000000000000
__0000000000
___00000000
____000000

tggalkan jejak..

TeRRoRRiZZ said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

serius cam jahanam(ops bahasa cam sial)
ade ke patut.....
kalau nak serang sangat serang la AS(alamak emo lak)

intan izani said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

biar Allah menghukum mereka yg kejam
mari kita doa yg lain2 tu semua selamat

benci kekejaman~

Salmia said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

tak ada perikemanusiaan langsung

aren said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

@mangkok chenta : ya.satu hari nanti pasti tuhan akn membalas. Allah itu Maha Adil.

@terrorrizz : igt kau sorg je emo.haha. aku pn panas ati gak. rse nk ikot je konvoi tu n p serang tros israel.

@intan izani : doakan semoga 2 wartawan kita yg xdiketahui nasibnya itu selamat.amin

Cheqna said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

Didoakan keselamatan sukarelawan2..and semoga Allah SWT melindungi semua umat Islam dari bala...

amiin..

miss lolly a.k.a luvfareda said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

Ya Allah.

selamatkan mereka.

kain_sari said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

pasti de pembalasan yg setimpal untuk mereka..;p

Miss Saya said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

dorang dah takot sgt tuu..men serang je sume..ish2..Allah SWT Maha Adil..Siap sesuatu pasti ada balasan..semoga selamat semua hendaknya..amiinn..

saya_arief said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

sungguh kejam.

hans said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

israel yahudi laknatullah

doakan semua aktivis tidak kira apa agama atau bangsa sekalipun selamat

Azie said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

Nauzubillah!!! Kejam sungguh mereka ni!!!

cik elina said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

israel mcm tutt !
naik geram aku baca paper psal niyh..
nsib la aku xda power apa2,
kalau x, mmg dh xhidup la israel niyh..
*over sikit..

hOneyss said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

mmg bangsa2 syaitan mereka itu...

Related Posts with Thumbnails