Friday, May 21, 2010

amaran abang sulong


tarikh kejadian :
tak ingat dah sebab sebok dengan final
tempat kejadian :
rumah sewa (rumah elvi)
suspek :
abang sulong (bukan nama sebenar)
mangsa :
11 orang budak rumah yang menyewa rumah elvi
motif kejadian :
sehingga kini tak tahu pasai pa
klasifikasi :
18SG (amuk!)


abang sulong ni penyabar orangnya. tapi kalau kesabaran itu dah mencapai limitnya, bukan setakat gunung berapi pon meletop,gunung everest pon boleh meletop memuntahkan larvanya.

nasib baik tak ada yang cedera parah dihantuk kepala kat dinding. kalau tak memang naya. tak pasai2 abang sulong jadi femes masok paper KOSMO!.

abang sulong ni tak suka sepah dan kotor. dia suka persekitaran yang bersih dan kondusif di mana sangat sesuai untuk kanak2 membesar.

bila kotor dan bersepah sikit abang sulong ni akan rajinkan diri dia mengemas apa yang patot. kadang2 ada masa terluang abang sulong ni suka nak tiru macam program tv Deco Bersama Eric tu. gubah sana,gubah sini..padahal perabot kat rumah sewa tu semuanya dah usang. tinggal masa nak reput je.

kemarahan dan kebengisan abang sulong semakin mencapai tahap klimaksnya apabila melihat bungkusan makanan dan minuman dibiarkan atas meja di ruang tamu berhari2 sehinggakan dihurung segerombolan semut itam.

abang sulong pon apa lagi membebel lah dia sambil mengangkat bungkusan2 minuman tu. asyik2 abang sulong je yang kena buat kerja ni. dah macam amah dah. kesian jugak tengok dia. dah la tak dibayar gaji. kalau amah2 indon yang lain dah lama angkat kaki cari majikan lain. abang sulong keciwa dan sedih sebab budak2 yang lain bukan nak tolong dia tapi tolong tengok je. "kalau macam ni sampai bila rumah ni nak menang rumah paling bersih dan cantik kat taman ni". bisik abang sulong kepada dirinya.

hati abang sulong semakin membara. tapi abang sulong ni memang tak suka nak tunjuk kemarahannya yang memuncak tu. sebaliknya kemarahannya itu dizahirkan di atas beberapa helai kertas A4..





tu dia..betoi2 marah haa
yang atas ni abang sulong tampal besar2 kat ruang tamu..

pastu abang sulong pegi dapur plak. dia tengok dapur dah macam baru lepas buat kenduri kawen. cukup bersepah! lantas abang sulong menggapai sehelai lagi kertas A4 dan menulis....





tak cukup dengan tu lagi abang sulong jenguk pulak kat tong sampah. berair. jijk. disgusting. naseb baik tak ada cacing kerawit. abang sulong pun apa lagi amek lagi satu kertas A4




heh..yang last skali tu bukan main panjang lagi ayat dia.
nak buang air pegi la toilet kan. apa daa

35 >luahan perasaan:

asfz lily said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

ish3x..
dasyat tol..
cian abg sulong..

http://asfzlily.blogspot.com

sarah shafie said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

hahaha..skali kena surat warning..

mohamadfbi said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

hahhahhhahhaa...aku pun jadi amah tak bergaji kat umah sendiri..
kes yang sama sampai aku dah malas nak ambil kisah...

.mek.mizah. said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

huhu~
yang korang sepah sgt kenapee..
kan da kene marah..

abg long pembersih! saya sokong! :P

AMOI KUSUT said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

hahaha..
kelakar laa..

siap tampal kertas lagi..

~Blabberina~ said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

waa waaa..i like ur abang!!

ohmywtf said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

lol...terror abang u!

Fia Abas said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

standard la tuh bila duk umah sewa ramai2 hehehe

pompuan laki pon sama je wat prangai cmtu huhu =P

Encik Tikus said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

siapa dia tuh ? haha

Mizz Yana said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

hahaha... klaka ade kesian pon ade... cian abg sulung... sape r yg buat abg sulung mengamok nih..

mesti korg ni...haha.. pesan kat abg sulung klw korg xpaham jugak ambik kertas a4 tu tampal kat dahi memasing.. muahaha..

p/s* pesan jugak kat abg sulung jgn buang air dalam singki tak elok.. wakakakaa... buang dlm toilet..T_T jgn mrh abg sulung :))

Hasmadi said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

hahaha....best...
emmm...mmg cam tu ke peel budak umah tu???
hahahaha

miera said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

kelakar ar.. bgus tol abg sulung nih.... nsb bek ada sorg perangai pembersih.. kalau x,,, ermm umah dah x jadi umah kot.. mengucap pnjg tuan umah korg nnt..hehe

Krole said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

ui biaq tol...dasyat..

riBEna said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

mmg patut abg sulong tu wat cam tuh
heeee~

.s.o.f.i.a. said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

takutnya kat abang sulung........ =)

ASaDa RyutaRo said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

hahahahaha...

adoi2.. ade2 je la.. abang sulong tu memang pembersih. masalahnya yang duduk kat rumah tu plak. adei.. paling2 pun belanja la abang sulong makan kfc ke, pizza ke.. hahaha

rossoneri said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

hakhakhakhakahkahkahka serious lawak wei, hakhakhakhak...adeiii dah macam warden...kalau kita lah jadi adiknya..nanti kat bawah kertas tu kita tulis dgn pen merah *paham=faham *mangkok=mangkuk...hakhakahk gerenti hangin satu dunia hahahaha

KID LEARNS TO FLY™ said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

cool

NichKhun said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

perghhhh suke lah kat abang sulong tuh.. hehehehe

miss hav0c said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

hahahahaha tolong jangn buang air aku da nak tergelak..nasib bek abes baca...

cikbedah said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

hahahahah... klo aku jd kakak sulong lah. rasa memang patut abg sulong bkelakuan aneh cmni, sbb musti hosmate ko ni tau mkn je.. "dh masak? mesti sedap kn" hahahahahahahaahahahahhaha...sedap ke?

kue said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

kuang3 lu kena beb hahahahha

akuvision said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

abang sulong, kita senasib la, tapi itu dolu2 la masa duk umah ngan member2 masa blaja, baju tak basuh bau humang ai, bukan takda washing machine tapi masing - masing malas nak basuh

Mysara Newrie said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

terbaeeekkkkkkk ! nak kenal dgn abg sulong lah ~ haha ;DDD

Anne Boleyn said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

hahahaha memang kelakar siott.. tu lah yg lain tu pun kesian abg sulong tu asyk die je nk kna kemaskan. Kan dah MELETOP die nye marah. Haih~ pembersih betul ek abg sulong tu. I LIKE lelaki yg pembersih. :)

aleng said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

saye tabik sama abang sulong. kalau available mau x jd bf saye? sebenarnye ababng sulong adalah mangsa dalam cerita ini. x baik tau kamu buli die sorang..cpt2 kemas umah tu. kebersihan tanggungjawab bersama.

hellioz said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

gyahahahahaha
gyler maRAH!

KEJAM BTOL LU ORANG G DERA DIA
gyahahahahaahahah~

Jieda said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

hehehe..amacam? ada perubahan tak setelah disound dengan cara camtu oleh abang long.caya la abang long.memang patutu pun dia buat camtu

KaiZeN SHiNoBi said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

hahahhahahah

sepa abang long tuh? terbaek!!!

muSafir said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

kesian kesian kesian...

Psychaoez said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

hehe kelakau tol abg sulung korg nih..tp ksianla kat de..xkn de sorg je kot yg nk kemas umah..mmg sahla ngamuk abg sulung korg tuh ;p

Norfazidah Binti Saari said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

tension betul nampak nya abg long ni

En iLham said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

aduh
tahap kesabaran abg sulung sudah sampai kemuncak
kamu harus berhati2
haha

Salmia said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

HAHA.. bagus betul abg sulung ni. aku pun nak buat mcm ni gak la

sis cabai said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

bagus la abang sulung tu, sis kat rmh ni pun kadang2 jadi macam tu juga bila dah cakap tak paham nak buat lagu mana lagi????

Related Posts with Thumbnails