Friday, July 16, 2010

lagu tiga kupang, minyak naik lagi

malam ni mesti ramai buat enrty pasal harga minyak naik. tak kurang jugak mesti ada insan2 yang naik minyak. patotlah petang tadi lepas aku balek dari kelas, aku singgah PETRONAS jap nak isi minyak. tengok2 sume pam penuh. rupanya diorang dah tau yang minyak nak naik harga. aku tak tau pun. tapi meter minyak aku tadi dah merah. macam dah bagi hint suh isi full tank. ceh, harga minyak nak naik 5sen stat tengah malam ni rupanya..

tu diaa harga baru minyak, gula dan gas.

1) Petrol RON 95 - RM1.85 seliter. (naik 5sen)
2) Diesel - RM1.75 seliter. (naik 5sen)
3) Gula - RM1.70 sekilogram (naik 25sen)
4) Gas LPG - RM1.85 sekilogram (naik 10sen)

ni pulak harga baru gas masak

1) Tong 14KG - dari RM24.50 kepada RM25.90 (naik RM1.40)
2) Tong 12KG - dari RM21.00 kepada RM22.20 (naik RM1.20)
3) Tong 10KG - dari RM17.50 kepada RM18.50 (naik RM1.00)

5sen?? apadahal beb..(ayat orang kaya sambil hisap curut niger). 5sen tu kalau kau darab 10 dah jadi 50sen. woh, 50sen boleh beli jajan tuh. tak pun kau tambah lagi 2 kupang dah dapat Dunhill sebatang ye dak?

sebot pasal harga naik ni tiba2 aku teringat pasal kes aku minum ais kosong yang berharga 60sen segelas. harga biasa bagi ais kosong segelas 20sen je. harga gula naik takkan harga ais kosong pun naik? buat ais kosong pakai gula ke? aku suspek kedai tu pakai penapis air Bio Aura kot. aku terkena. pasni aku takmau order ais kosong dah kat kedai tu. baik aku order air berkaler2. berbaloi jugak kalau bayar mahal sebab air tu ada kaler.

ayat manis : lagu tiga kupang,minyak naik lagi~~lalalalala. lagu ringtone henpon housemate aku.

24 >luahan perasaan:

hiro said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

vavi..faking..gua mula tak mesej
mila, milah, mona, minah dan michelle..heee.

alinac lover said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

saya pon da isi minyak.huuuuu~
5 sen pon klo x ckup. duit.xleh isi minyak aww

nas said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

tensennyer....ak nie baru jerk bawak moto ke uitm shah alam..da kne naik harga minyak..huhu..sedey2...:(

latest entry
makan luar atau masak

sendiri???

tr3synth said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

nas, anta blek la moto, huhu

SITI said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

minyak naik?? tak abis2 isu nih.. :)

MissXYZ a.k.a Abaikan said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

lagu 3 kupang saku penuh padi...
lalala...

'bukti' rakyat didahulukan =))

Umie Nadhirah said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

naik3..

diraja22 said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

minyak naik pun, pam minyak xkosong gak..

khalidahmacambaguss~O_o said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

dan2 la dah nak raya ni suma barang nak naik harga....macam ada agenda tersembunyi jek....'rakyat' didahulukan, 'pencapaian' diutamakan....ngeh3....

Mohd Fitri said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

rilek r.. harga baru ni still xsame ngn harga dulu.. rm1.92 seliter.. so, xde nye isu kerajaan nak susahkan rakyat.. dulu mase turun sume nak sokong.. bila naik untuk kepentingan negara kita gak..

Affan Ruslan said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

camtu lah agaknya slogan, rakyat didahulukan. hehehe. biar rakyat dulu kena agaknya

:.Noor Zaleha Jaafar.: said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

Depa x rasa macham mana rakyat susah....itulah pemimpin pilihan rakyat..nnti pangkah lagi ...

Hasmadi said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

x pe la... pas ni jangan ngata kita ni megara subsidi lagi....

n@jwamz said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

oowhhh malaysiakuuu! fenink2:(

sebelas said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

perh..air kosong pun dh harga 60 sen..apakah?




http://nomborsebelas.blogspot.com/

Aqeel said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

lepas ni kita semua pakat naik basikal laahh..datang lambat g tempat keja pun takpa HAHAHAHAHA

tah tah boss pun perap limousin dalam rumah..dia dok pakai mountain bike xD

http://aqeelgila.blogspot.com

azilas said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

Salam....

Apa nak susah?
Kalau ko pi makan kat kedai, jangan lupa bancuh siap2 air apa ko nak....letak dalam bekas air dan bawak.Kalau nak senang, isi je dalam botol mineral. Sah2 ko tak yah bayar utk air lagi....jimat belanja.... :)

QieFLy si Dolce said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

harga barang akan tetap naik dan naik...namun rakyat yang akan menanggung semua beban ini...lepas tu nanti kita akan lihat la dimana rakyat2 kita akan duk merempat di mana2....
Entry terkini : Guess last sale on 31JULY ni

Zool Blogger said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

nak buat camne. nasib badan.. terima je la..

Zool

sayang said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

saya budak kecik x memahami perasaan naik minyak . tunggu besar nanti hehe .

Amirul Faiz Abd. Razak said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

Haha, air Bio Aura. Mahal giler. Baik bawak ais kosong sendiri jer dari rumah. :)

ASaDa RyutaRo said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

hahahaha.. bapak mahal ais kosong 60sen.. mybe betul jugak la kot, buat ice guna air bio aura punya.. hahaha.. tak pun air import. ada tag ori lagi.. hahaha

xazryx said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

gas masak naik smp RM1 .wadafak ?

manusia berupa ultraman said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

dan mahal nya~~

Related Posts with Thumbnails