Sunday, October 3, 2010

rokok naik harga lagi

alhamdulillah.. rokok naik harga. dari RM9.30 ke RM10. naik 70sen. banyak gak tuh. kalau kat kampung aku, 70sen ni dah boleh beli nasi lemak sebungkus. ni dah jadi rutin tahunan kerajaan. tiap2 tahun harga rokok mesti naik. tak pernah2 turun. konon2 nak suruh orang berhenti merokok. tapi 'smokers' tetap bertambah. paling ketara 'smokers' perempuan semakin hari semakin ramai. asal aku lepak 'mapley' je komfem nampak gurls2 yang bajet "hot" hisap rokok. aku tak paham apa yang depa nak tunjuk sebenarnya. nak kata depa nak tunjuk cool n macho tak jugak. muka dah cun tapi gigi kuning gara2 tar rokok melekat kat celah2 gigi. serius aku menyampah tengok pompuan hisap rokok.

aku nak nasihatkan kepada 'smokers' semua termasuk lah diri aku- STOP SMOKING NOW!! dengan duit RM10 tu bukannya korang kenyang pun makan rokok. lagi merosakkan kesehatan. baik korang beli piza ke pe. berbaloi gak. sedap. kenyang. cuba hayati gambar kat bawah ni....



baik korang belanja aku makan. kan? kan?


ayat manis : lepas ni mesti ramai cari rokok murah a.k.a rokok seludup. tak pun rokok gulong. budak2 kat rumah aku ni dah stat layan gulong dah.

11 >luahan perasaan:

Mrs. Q! said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

yezza~!
mmg gud news
aren tak smoking eh
gud :D

Nas said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

to:kie-yu-aren smoke la,xbace betul2 ker? hehhehehehehehe

huh..perh..naik gila babun tinggi...70 sen tuhh....
mmg bankrap la...harap2 member2 aku stop smoking....
hhehehe....sian kat passive smoker cm aku nie :P

Lelord said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

seb bek darling x smoking... hahahaa lgpun rokok kat doha x sedappp kata kengkawan darling la

Amir Syahir said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

rokok john...hiii

CERITA LEBAT said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

gua setuju beb...naik harga barang orang marah tapi kalau naikkan harga rokok sapa berani marah??nak kena luku kepala?

me, nelly said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

aku pon slalu nmpk kat mapley minah bajet hot rambut merah perot boroi gigi kuning langsat isap rokok! pakai baju kurung pulak tuh!
demm demmm!

me, nelly said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]
This comment has been removed by the author.
Unknown said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

merokok membahayakan kesihatan..

SyazwanJaudin said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

aku merokok bile perlu... iaitu masa aku nak dapat idea kreatif aku...

Anonymous said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

gua smoke bukan untuk nampak cool.

Unknown said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

gud u know it..
so are u not smoking zarin?

Related Posts with Thumbnails