Thursday, September 30, 2010

muhasabah diri

kecantikan
takkan kekal abadi
ia hanyalah fizikal sahaja
kecantikan sebenar terletak
pada keperibadiaan diri seseorang
kalau setakat fizikal je cantik,
muka cantik, badan tip top,
perangai buruk, baik tak payah

kalau rasa diri tu dah cantik sangat
tak payah la nak kondem orang
bajet diri tu dah cantik sangat,
hot, perfect
secantik mana pun rupa paras kau
kentot tetap bau busuk jugak

rupa paras fizikal orang
tak payah la nak kutuk2
benda tu Allah yang jadikan
kau kutuk ciptaan tuhan tu beb
sedar diri tu sikit
tak ada sapa pun yang perfect
melainkan nabi
kau tak sedar
silap2 hari bulan
benda yang kau kutuk tu
kena kat diri kau sendiri
baru kau tau
langit tinggi ke rendah

setiap manusia
ada kelebihan
dan ada kekurangan
muhasabah diri
semua yang kat dunia ni
sementara je
tak ada yang kekal
jangan sampai
bila Allah dah tarik semua nikmat
yang kita ada sekarang
baru nak menyesal
beringat sket...

2 >luahan perasaan:

nas said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

taw xper..kene la muhasabah diri..kita manalah insan yg sempurna...
sentiasa beringat2lah :)

Kie-yu said... [BALAS KOMEN NI CEPAT!!]

setuju dgn aren
entri ni untuk peringatan kita bersama gak
bersyukur dgn apa yg ada
jgn salah guna if kita ada kelebihan :D

Related Posts with Thumbnails